#DesignTip: Case study marki FINE ART PRINTS | Design Partners
Bądź na bieżąco:
kontakt@designpartners.pl (+48) 690 530 355 ul. Noakowskiego 12/43, Warszawa
lub

Case study marki FINE ART PRINTS

O marce

Fine Art Prints powstało z pasji do sztuki oraz z potrzeby otaczania się nią wszędzie tam, gdzie to możliwe. Misją marki jest zmiana myślenia o sztuce współczesnej. Nie jest to jednak kolejna galeria online, a kreatywna przestrzeń, gdzie twórcy prezentują swoje dzieła w formie wysokiej jakości printów.
To limitowane kolekcje, w ramach których powstaje ograniczona liczba prac, nie ulegająca zwiększeniu nawet w przypadku dużego zainteresowania odbiorców. Każdy wydruk jest sygnowany ręcznym podpisem artysty i posiada Certyfikat Autentyczności.

Wyzwanie

Tym razem stanęliśmy przed podwójnym wyzwaniem. Dlaczego?

Po pierwsze, ponieważ jest to kompleksowy i rozbudowany projekt, na który składają się wszystkie obszary naszej działalności:

Po drugie, to nasza własna marka, a jak wiadomo, projektować dla siebie jest zdecydowanie najtrudniej.

Jak to zrobiliśmy?

Standardowo rozpoczęliśmy działania od obszaru BRAND DESIGN, w ramach którego pracowaliśmy nad następującymi elementami:

NAMING I LOGO

Siła tkwi w prostocie! Prostocie przekazu. Ta myśl towarzyszyła nam w trakcie całego procesu projektowania logo i namingu. Stąd decyzja, by nazwą naszej marki stała się technika, która drukujemy: Fine Art Prints.

Technika ta inaczej zwana giclée – nieakceptująca kompromisów, zyskuje na popularności na całym świecie. Jednak ten niezwykle wysoki standard druku, często wykorzystywany przy reprodukcjach obrazów, w naszym kraju dopiero raczkuje. Wierzymy, że w niedługim czasie fine art print zadomowi się na dobre na polskim rynku, również dzięki naszym działaniom.

 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Zależało nam na uzyskaniu pozytywnego, a jednocześnie wyrazistego wizerunku naszej marki, który doskonale odda charakter oferowanych produktów i wyróżni ją spośród innych. Dlatego zdecydowaliśmy się na kolor niebieski, który oprócz tego, że jest najbardziej lubianym i pozytywnym kolorem (potwierdzają to niemal wszystkie badania), jest również bardzo przyjemny dla oka. Założyliśmy jednak, że nie będzie to „zwyczajny niebieski”. Szukaliśmy koloru, który jest mocno nasycony, charakterystyczny, świeży, zaskakujący i odkrywczy – dokładnie taki, jak sztuka współczesna.
Nasze kryteria bezsprzecznie spełniał pantone 145 C. Ekscentryczny niebieski – tak go nazwaliśmy.

TYPOGRAFIA

Typografia również miała spełniać istotną rolę: nie mogła odwracać uwagi od sztuki. Z tego powodu postawiliśmy na czytelność i prostotę. Nie oznaczają one jednak nudy.

Krój jest bardzo dobrze zaprojektowany i wyważony. Opiera się na czystej geometrii, szczególnie na okręgach – jest przyjemny dla oka i nie męczy. Pozwala to odbiorcy z łatwością zapoznać się z treścią przekazu, by następnie skupić się na najważniejszym – oglądaniu prac artystów.

Zwieńczeniem tych elementów stał się tagline, z którym tak bardzo się identyfikujemy: SZTUKA JEST DLA LUDZI!

 

 

Oczywiście wszystkie informacje dotyczące logotypu i identyfikacji zebraliśmy w księdze znaku (tak, tak dla siebie też zrobiliśmy księgę znaku ?). Gdybyście chcieli dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie, zapraszamy do tego artykułu w naszym #designtip)

 

Kolejnym krokiem w projekcie był obszar GRAPHIC DESIGN, gdzie zajęliśmy się:

PROJEKTEM PRODUKTU

Jeden z najbardziej czasochłonnych etapów naszej pracy, ponieważ składał się on z wielu elementów.

Proces projektowania rozpoczęliśmy od wyboru techniki powielania prac – fotografowania, czy skanowania. Zależy nam, aby wydruki prezentowały jak najwyższą jakość, dlatego wybraliśmy profesjonalny sprzęt, na którym wykonuje się reprodukcje wielkich artystów do archiwów lub np. do Muzeum Narodowego.

Następnym krokiem był proces doboru mediów. Począwszy od papieru, gdzie wybraliśmy ten z najwyższej półki – 100% naturalny i bawełniany. Taki, który jest przeznaczony do archiwizacji wyżej wspomnianych reprodukcji. Jego trwałość sięga nawet 200 lat.

Równie istotny był wybór technologii. Drukujemy, wykorzystując tylko oryginalne i certyfikowane pigmenty – koncentraty koloru, które cechuje zdumiewająca odporność na blaknięcie.

Następnie dobór passe-partout. Oczywiście bezkwasowych, które nie reagują z podłożem i otoczeniem. Co najważniejsze takich, które nie niszczą pracy. Starannie została dobrana również oprawa printów.

Ostatnimi krokami były: zaprojektowanie wszystkich odległości, światła obrazów w ramie, miejsca na podpisy i numerację prac.

PROJEKTEM OPAKOWANIA

Wiadomo, że produkt to serce projektu, zależało nam jednak na tym, aby opakowanie również zachwycało. To przecież pierwszy element, z którym klient spotyka się po otrzymaniu zamówienia.

PROJEKTEM CERTYFIKATU

To bardzo ważny i nieodłączny element naszego produktu, ponieważ potwierdza autentyczność każdej z prac. Dlatego też, musiał zostać odpowiednio zaprojektowany.

To jednak nie wszystko. Zadbaliśmy również o szczegóły.
W procesie tworzenia powstały:

  • materiały marketingowe i reklamowe w tym (koperty, podziękowania, wizytówki)
  • materiały drukowane – gifty (wlepki oraz broszury z informacją o autorze i pracy)

 

3. Ok, dwa pierwsze kroki za nami. Teraz przyszedł czas na WEB DESIGN. W tym miejscu zajęliśmy się:

PROJEKTEM STRONY

 

 

PROJEKTEM SKLEPU

W obu przypadkach był to czasochłonny proces. Projektując zarówno stronę, jak i sklep, skupiliśmy się na następujących aspektach:

  • funkcjonalnym: zależało nam na tym, by były one intuicyjne i łatwe w nawigacji, tak by bez problemu odbiorca mógł znaleźć interesujące go informacje, zarówno o produktach, jak i samych artystach.

 

  • wizualnym: bardzo ważną kwestią dla nas było zaprojektowanie strony i sklepu w taki sposób, by były one spójne z resztą identyfikacji. Tu znów zwróciliśmy się w stronę prostoty i lekkości. Zależało nam na tym, by uniknąć efektu ciężkości, stąd też jest bardzo dużo bieli i przyjemny font, o którym wspominaliśmy w punkcie o typografii. Dopełnieniem tego wszystkiego są akcenty w kolorze ekscentrycznego niebieskiego. To połączenie pozwala na skupieniu się na najważniejszym: przeglądaniu prac artystów bez zbędnych rozpraszaczy.

Po opracowaniu projektów zajęliśmy się kodowaniem i wdrożeniem wszystkich funkcjonalności.

4. Nie mogliśmy pozostać obojętnymi na potrzeby społeczności, ponieważ to przecież do nich kierowany jest ten produkt. Dlatego też zadbaliśmy o DIGITAL MARKETING i opracowanie spójnego wizerunku w social mediach:

  • avatar
  • zdjęcie w tle
  • linie postów
  • ikony 

 Zależało nam, by i w tym miejscu prezentowany content był spójny z resztą identyfikacji tak, aby odbiorca w każdym miejscu styku z marką nie miał najmniejszej wątpliwości, z jakim produktem oraz firmą ma do czynienia. 

 

Dotarliśmy do ostatniego obszaru tego projektu tj. E- COMMERCE. Wszyscy wiemy, że każdy produkt sprzedawany w internecie potrzebuje wsparcia w postaci płatnych reklam. Dlatego też, pomyśleliśmy również o tym aspekcie i opracowaliśmy graficznie elementy systemów reklamowych:

  • FACEBOOK ADS
  • GOOGLE ADS

Podsumowanie

Jak widać, był i jest to złożony projekt, który wymagał od nas sporo zaangażowania i pracy, ale uważamy, że naprawdę było warto. Jesteśmy z niego niezmiernie dumni. Efekty naszej pracy w „realu” możesz podejrzeć na stronie marki. Mamy nadzieję, że i Ty zdecydujesz się na jeden z printów i zaprosisz sztukę do Twojego domu :).

Jak mogłeś się przekonać, wiemy jak tworzyć marki, dlatego, gdybyś i Ty potrzebował wsparcia w opracowaniu własnej, nie wahaj się i skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.

 

 

 

Zaufali nam:

Nasi Partnerzy Biznesowi to fundament naszej kreatywnej historii zawodowej. Jesteśmy dumni z tego, że tak wielu obdarzyło nas zaufaniem. Poznaj marki, dla których mamy przyjemność realizować projekty.

Dołącz do grona naszych Partnerów Biznesowych i skutecznie buduj z nami swój wizerunek. Śmiało, zachęcamy do kontaktu!