#DesignTip: Księga znaku. Czy naprawdę jest tak ważna? | Design Partners
Bądź na bieżąco:
studio@designpartners.pl (+48) 509 68 38 38 ul. Noakowskiego 12/43, Warszawa
lub

Czym jest Key Visual marki?

Key Visual to kolejne pojęcie, które na dobre rozgościło się na polskim rynku brandingowym stając się zagwozdką dla wielu przedsiębiorców. Czym jest Key Visual? Czy moja marka go potrzebuje? Dlaczego wcześniej świetnie dawaliśmy sobie bez niego radę?

Odpowiedź na pytanie czym jest Key Visual należy poprzedzić bardzo istotną informacją – rynek konsumencki cały czas się zmienia. To, co sprzedawało się jeszcze klika lat temu, dzisiaj przez gros konsumentów jest uważane za staroć, w efekcie czego sprzedaje się bardzo słabo lub wcale. Starając się jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania współczesnego konsumenta branża marketingowa również się zmienia. Wprowadzamy nowe narzędzia, dzięki którym skutecznie wspieramy naszych klientów w budowaniu widocznego i rozpoznawalnego wizerunku marki. Jednym z takich narzędzi jest właśnie Key Visual.

Klucz wizualny

Key Visual (KV) to klucz wizualny, którego zadaniem jest zapewnienie marce wizualnej spójności oraz możliwości zapadania w pamięci odbiorców. Kluczem wizualnym określamy graficzny motyw przewodni marki, który obrazuje jej wartości oraz wzbudzane przez nią emocje. W praktyce Key Visual przyjmuje postać charakterystycznego motywu graficznego, który pojawia się na wszystkich materiałach marki, elementach użytkowych oraz materiałach promocyjnych. Jego obecność pozwala zachować komunikacyjną spójność marki i zapewnić jej rozpoznawalność. Dobry Key Visual umożliwia poprawną identyfikację materiałów – broszur, ulotek, opakowań produktowych, gadżetów reklamowych – nawet wówczas, gdy nie zostaną one opatrzone logo marki czy nazwą firmy.

Czym charakteryzuje się dobry Key Visual?

Podobnie jak w przypadku każdego innego przekazu graficznego Key Visual musi być prosty i zrozumiały dla odbiorców. Jednocześnie nie może „naśladować” innych marek, gdyż może prowadzić do błędnego utożsamiania produktów jednej marki z renomą innej. KV powinien być unikalny, charakterystyczny i skutecznie odróżniać markę od innych marek. Zaletą dobrego KV jest również uniwersalny charakter. Motyw przewodni powinien zostać tak opracowany, aby był użyteczny we wszystkich mediach i na wszystkich nośnikach – w komunikacji bezpośredniej oraz e-marketingu.

Jaką postać przyjmuje KV?

Klucz wizualny marki może przyjąć różną postać – wszystko zależy od designu marki oraz zaplanowanej identyfikacji wizualnej. Może to być charakterystyczna typografia, powtarzalny układ graficzny lub konkretny element graficzny, który powtarzamy na wszystkich materiałach. Znaczącą rolę odgrywają także kolory oraz odpowiedni dobór i kadrowanie zdjęć.
Sprawdź nasze dotychczasowe realizacje!

Zaufali nam:

Nasi Partnerzy Biznesowi to fundament naszej kreatywnej historii zawodowej. Jesteśmy dumni z tego, że tak wielu obdarzyło nas zaufaniem. Poznaj marki, dla których mamy przyjemność realizować projekty.

Dołącz do grona naszych Partnerów Biznesowych i skutecznie buduj z nami swój wizerunek. Śmiało, zachęcamy do kontaktu!