#DesignTip: Księga znaku. Czy naprawdę jest tak ważna? | Design Partners
Bądź na bieżąco:
studio@designpartners.pl (+48) 509 68 38 38 ul. Noakowskiego 12/43, Warszawa
lub

Czym się różni logo od logotypu?

 

Przemyślany i spójny system identyfikacji wizualnej to podstawa tworzenia rozpoznawalnej marki. System powinien być charakterystyczny i oryginalny (wyróżniać się na tle konkurencji), a zarazem spójny ze strategią, wizją i misją firmy. W zależności od reprezentowanej branży oraz oferowanych towarów i/lub usług identyfikacja wizualna marki może bazować na abstrakcyjnym koncepcie lub bardzo konkretnym skojarzeniu. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na tworzenie idei firmy wokół abstrakcyjnego konceptu, czy też jednoznacznego odniesienia symbolicznego najważniejszym elementem kreowanego systemu identyfikacji wizualnej jest unikalny znak graficzny, który najczęściej przyjmuje postać logo lub logotypu.

Logo czy logotyp? Wybieramy znak graficzny dla naszej marki

Pojęcia logo i logotyp są często stosowane zamiennie. Nie jest to duży błąd, ale mimo wszystko zamienne używanie tych pojęć prowadzi do wielu nieporozumień. Zwłaszcza na początku współpracy z agencją brandingową. Dlatego, aby ułatwić Państwu wybór pomiędzy, a zarazem komunikację z grafikiem postaramy się wytłumaczyć podstawowe różnice pomiędzy logo i logotypem.
W tym miejscu warto jeszcze zaznaczyć, że wybór pomiędzy logo, logotypem a sygnetem (znak graficzny kojarzony z daną marką, firmą lub organizacją, jest często wykorzystywany zamiast pełnego logo) zależy od designu marki oraz zaplanowanej identyfikacji wizualnej.

Logo

Mówiąc najprościej logo to znak graficzny, w wielu przypadkach składający się z logotypu oraz sygnetu, przy czym dobre logo wcale nie musi zawierać komponentu tekstowego w postaci nazwy firmy. Niemiej jednak aktualne trendy zmierzają w tym kierunku, żeby pełne logo firmy składało się:

  • ze znaku graficznego będącego jednocześnie sygnetem, a więc komponentem graficznym wykorzystywanym do promocji marki w miejscach, w których z różnych względów nie można zastosować pełnego logo,
  • logotypu, a więc komponentu tekstowego, który może być nazwą firmy lub jej sloganem.

Logotyp

Logotyp stanowi część komunikacji wizualnej, jednak nie zawsze musi być częścią samego logo. Logotyp wykorzystuje się do tekstowego przedstawienia obrazu, dlatego powinien się wyróżniać określonymi cechami:

  • oryginalną typografią tożsamą z systemem identyfikacji wizualnej marki,
  • przyciągającą kompozycją tekstową,
  • odpowiednią gamą kolorystyczną,
  • rozstawem (kerningiem) liternictwa gwarantującym czytelność przekazu.

Sprawdź nasze dotychczasowe realizacje!

Zaufali nam:

Nasi Partnerzy Biznesowi to fundament naszej kreatywnej historii zawodowej. Jesteśmy dumni z tego, że tak wielu obdarzyło nas zaufaniem. Poznaj marki, dla których mamy przyjemność realizować projekty.

Dołącz do grona naszych Partnerów Biznesowych i skutecznie buduj z nami swój wizerunek. Śmiało, zachęcamy do kontaktu!