Kreowanie wizerunku marki - Dlaczego jest tak ważne? | Design Partners
Bądź na bieżąco:
kontakt@designpartners.pl (+48) 690 530 355 ul. Noakowskiego 12/43, Warszawa
lub

Kreowanie wizerunku marki - Dlaczego jest tak ważne?

Pojęcie marki wymyka się jednoznacznym definicjom i sztywnym ramom. Stąd tak wiele pomysłów na to, czym jest marka koegzystuje z sobą, nierzadko utrudniając nam podjęcie decyzji w zakresie planowanego i konsekwentnego kreowania jej wizerunku. W ujęciu bardziej górnolotnym – które wydaje się nam mieć bardzo dużo wspólnego z rzeczywistością – marka to zbiór wartości i idei, które funkcjonują w świadomości klientów i odróżniają nas od konkurencji. Zgodnie z definicją American Marketing Association marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Jakbyśmy nie podeszli do definiowania marki, jest ona istotnym elementem procesu sprzedaży i jako taka zasługuje na spójny i rozpoznawalny wizerunek.

Wizerunek marki z perspektywy zachowania konsumenta

Załóżmy, że nasza marka jest producentem ekskluzywnych szamponów do włosów na bazie naturalnych składników. Produktów tego typu na rynku jest dużo, jeśli nie bardzo dużo… Gdyby każdy potencjalny konsument miał przeprowadzić dokładny reaserch i porównać ze sobą wszystkie produkty dostępne w danym momencie na półce w swojej ulubionej drogerii prawdopodobnie spędziłby tam klika godzin – na samym tylko wyborze szamponu. Ten sam proces musiałby powtórzyć przy wyborze wszystkich innych produktów ze swojej listy zakupów. Marka i jej określony wizerunek ułatwiają ten proces i pozwalają na podjęcie decyzji zakupowej w zaledwie kilka sekund. W przypadku marek wzbudzających zaufanie konsumentów proces ogranicza się de facto do sięgnięcia po produkt i włożenia go do koszyka. Skład, przeznaczenie, inne cechy wyróżniające produkt na tle konkurencji są całkowicie ignorowane.

Kreując określony wizerunek marki wpływamy na:

  • jej rozpoznawalność,
  • wartości, które komunikuje,
  • decyzje zakupowe grupy docelowej.

Podstawa do kreowania skutecznego wizerunku marki

Podobnie jak urządzenia wielofunkcyjne, marka nie może być marką do wszystkiego, bo szybko okaże się do niczego… Wizerunek oraz sposób komunikacji brandu z potencjalnymi klientami musi przebiegać w określonych ramach, które ustalamy ze względu na oczekiwania grupy docelowej. Innym językiem komunikują się marki kierujące produkty do młodzieży, innym do seniorów. Co ważne, nic nie stoi na przeszkodzie, aby jedna firma wdrażała na rynek różne marki, które odróżniają się od siebie pod względem oferty, wizerunku i sposobu komunikacji z konsumentem. Tego typu działania są podejmowane przez cały czas i przynoszą właścicielom poszczególnych marek duże zyski z ukierunkowanej sprzedaży ich towarów.

Zaufali nam:

Nasi Partnerzy Biznesowi to fundament naszej kreatywnej historii zawodowej. Jesteśmy dumni z tego, że tak wielu obdarzyło nas zaufaniem. Poznaj marki, dla których mamy przyjemność realizować projekty.

Dołącz do grona naszych Partnerów Biznesowych i skutecznie buduj z nami swój wizerunek. Śmiało, zachęcamy do kontaktu!