#DesignTip: Aktualne wymiary grafik Google Ads | Design Partners
Bądź na bieżąco:
studio@designpartners.pl (+48) 509 68 38 38 ul. Noakowskiego 12/43, Warszawa
lub

Aktualne wymiary grafik reklamowych Google ADS (2020)

Aktualne rozmiary reklam w google

Nie jest tajemnicą, że każdy, kto wydaje pieniądze na płatną reklamę, chce mieć pewność, że uzyska najlepszy zwrot z tej inwestycji. Wszyscy ci, którzy decydują się na skorzystanie z sieci reklamowej Google, muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: z których formatów reklam Google powinni korzystać?

Wiele różnych rozmiarów grafik reklamowych sprawy nie ułatwia. Czy powinieneś trzymać się kwadratów i dużych prostokątów, czy zamiast tego wypróbować szeroki wieżowiec?

Aby pomóc Ci w podjęciu decyzji, jaki rodzaj reklam Google i ich wymiary wybrać dokładnie przeanalizowaliśmy wszystkie oferowane przez Google. Od najpopularniejszych wymiarów po te mniej popularne, dowiesz się dokładnie, które rozmiary najlepiej konwertują oraz na jakie najczęściej decydują się reklamodawcy.

Na początek przyjrzyjmy się, jakie są rozmiary reklam Google i dlaczego wybór odpowiedniego ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.

1. Jakie są dostępne rozmiary reklam displayowych Google?

Ponieważ każda witryna jest zaprojektowana inaczej, nie w każdym przypadku możemy użyć tego samego formatu reklamy, dlatego też Google oferuje nam spory wybór.

Różne rozmiary reklam często mają inny współczynniki klikalności, a zatem różne ceny. Jeśli chcemy uzyskać ruch, ale nie chcą wydawać dużych pieniędzy, możemy wybrać mniejszy rozmiar reklamy, który generuje nieco mniejszy koszt w porównaniu z większym formatem reklamowym. Większy rozmiar grafik najprawdopodobniej uzyska wyższy współczynnik kliknięć , ale też będzie on droższy.

2. Najpopularniejsze rozmiary reklam displayowych Google

Przyjrzyjmy się nieco bliżej dostępnym obecnie wymiarom banerów w Google AdWords.

Szczególną uwagę należy zwrócić na dostępne formaty plików graficznych:

  • .GIF,
  • .JPG,
  • .PNG,

oraz ich rozmiar. Plik graficzny nie może być większy niż 150 KB.

Kwadrat i prostokąt

  • 200 × 200
  • 240 × 400
  • 250 × 250
  • 250 × 360
  • 300 × 250
  • 336 × 250
  • 336 × 280
  • 580 ×400

Ten rodzaj banera, ze względu na swój format łatwo przyciąga uwagę użytkownika, co znacznie zwiększa szansę na kliknięcie. Duży kwadrat i prostokąt świetnie się sprawdzi, gdy zostanie umieszczony w treści lub na końcu artykułu.

Długi baner

  • 468 x 60
  • 728 x 90
  • 930 x 180
  • 970 x 90
  • 970 x 250
  • 980 x 120

Długie banery to jedne z tych rozmiarów reklam Google, które konwertują wyjątkowo dobrze, przede wszystkim gdy znajduje się nad główną treścią. Długi poziomy format, zwiększa prawdopodobieństwo jej kliknięcia. Ze względu na swoją średnicę ten rozmiar nadaje się idealnie np. do wyświetlania logo, nazwy marki i krótkiego tekstu.

Wieżowce

  • 120 x 600
  • 160 x 600
  • 300 x 600
  • 300 x 1050

Ten rozmiar reklamy jest szczególnie często wybierany (mimo wyższych kosztów) ze względu na całkiem sporą konwersję i bardzo dobre wyniki wyświetleń.
Jest idealny do przyciągania uwagi użytkownika, gdy jest umieszczony obok artykułów i treści. Jego duże wymiary sprawiają, że trudno go nie zauważyć co znacznie zwiększa szanse na kliknięcie go przez użytkownika.

Rozmiary reklam na urządzenia mobilne

  • 300 × 50
  • 320 × 50
  • 320 × 100

Formaty dopasowane do urządzeń mobilnych. Kluczowe jest ich odpowiednie dopasowanie tak by były widoczne na niewielkich ekranach telefonów czy tabletów.

Na zakończenie naszej listy zostały nam reklamy elastyczne. To taki rodzaj reklam, który automatycznie skaluje się do wszystkich dostępnych rozmiarów. Ważne jest jednak by podczas tworzenia kreacji pamiętać o przesłaniu plików o maksymalnym rozmiarze 1MB oraz przygotowaniu ich według poniższej specyfikacji:

  • poziomy prostokąt: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628).
  • kwadrat: proporcje 1:1 a minimalny rozmiar to 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200).
  • logo: proporcje 1:1 i mieć minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Logo może zostać również dodane w formie prostokąta o proporcji 4:1 1 oraz minimalnym rozmiarze 512 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 300), wówczas logotyp musi zostać wyśrodkowany.

 

Jeśli jednak Twoje środki na promocję w sieci reklamowej są ograniczone, warto skupić się na tych 6 rozmiarach, które uważane są za jedne z najczęściej wyświetlanych:

  • 300 x 250
  • 336 x 280
  • 160 x 600
  • 728 x 90
  • 468 x 60
  • 320 x 100

Oprócz tego zalecamy analizowanie grupy docelowej i sprawdzenie, jakie formaty najlepiej konwertują. Poszczególne branże stosują określone rozmiary reklam w zależności od rozmiaru i tematyki swoich witryn. Oznacza to, że jedna branża może preferować kwadrat czy prostokąt ze względu na jej specyfikę, podczas gdy inna decyduje się na wieżowiec. Zrozumienie branży i dopasowanie odpowiedniego formatu reklam jest niezbędne, jeśli chcesz uzyskać jak największą widoczność z kampanii.

3. Pobierz szablon graficzny reklam

Dodatkowo przygotowaliśmy darmowy plik PSD (Photoshop) z wszystkimi omawianymi wyżej formatami. Możesz go pobrać tutaj.

Teraz wiesz, jakie rozmiary reklam są dostępne, i które z nich należy zastosować do poszczególnych kampanii. Jeżeli jednak chciałbyś, abyśmy to my zajęli się opracowaniem banerów reklamowych do Twoich kampanii, zapraszamy do kontaktu. Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Stworzymy dla Ciebie skuteczne reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, które pojawiają się, po wpisaniu określonych słów kluczowych. Zajmiemy się również opracowaniem reklam banerowych i displayowych, wyświetlanych w sieciach partnerskich Google tj.: strony www i aplikacje mobilne. Zadbamy o ich optymalizację, tak aby przynosiły wartościowy ruch a w konsekwencji konwersję.

Czym się zajmiemy:

  • tworzeniem kompleksowych kampanii reklamowych
  • tworzeniem kreacji reklamowych w odpowiednich formatach
  • prowadzeniem i optymalizacją kampanii
  • opracowaniem treści reklam

Zapraszamy do kontaktu.

Zaufali nam:

Nasi Partnerzy Biznesowi to fundament naszej kreatywnej historii zawodowej. Jesteśmy dumni z tego, że tak wielu obdarzyło nas zaufaniem. Poznaj marki, dla których mamy przyjemność realizować projekty.

Dołącz do grona naszych Partnerów Biznesowych i skutecznie buduj z nami swój wizerunek. Śmiało, zachęcamy do kontaktu!